
Uitreiking prijzen Zeeuwse ontwerpwedstrijd verkeersveiligheid
Algemeen 106 keer gelezenGoes - Op maandag 22 juni reikte gedeputeerde verkeersveiligheid en voorzitter van het Regionaal Orgaan Verkeersveiligheid Zeeland (ROVZ) Harry van der Maas de hoofdprijs uit van de Zeeuwse ontwerpwedstrijd voor campagneposters verkeersveiligheid.
Het ROVZ zet zich al enkele jaren in voor verkeerseducatie in het voortgezet onderwijs. Leerlingen worden daarbij actief betrokken bij thema’s rond verkeersveilig gedrag. Door zelf campagneposters te ontwerpen, denken jongeren na over onderwerpen als MONO rijden, fatbikes en fietsverlichting, en brengen zij die boodschap over op hun leeftijdsgenoten.
Dit jaar deden negen Zeeuwse middelbare scholen mee aan de wedstrijd. In totaal werden ruim 600 posters ingezonden met creatieve uitwerkingen van de drie thema’s. Twee leerlingen van het Calvijn College in Goes wisten zich te onderscheiden met hun ontwerpen. Zij maakten een poster met een sterke slogan en duidelijke verkeersveiligheidsboodschap. Hanne won de hoofdprijs met het thema MONO, terwijl Jorine tweede werd met het thema fatbike.
De winnende school ontvangt een cheque die kan worden besteed aan verkeersveiligheid. Daarnaast krijgt de winnende poster extra zichtbaarheid in onder meer bioscopen en toiletreclame in de horeca.















